Docenten

Elke basisschool in Nederland kan zich aanmelden voor een visles op school. Aan de visles zijn voor de school geen kosten verbonden en alle benodigde materialen nemen wij zelf mee. Van de school wordt alleen verwacht dat zij een klas met enthousiaste leerlingen levert.
Ouders

Bij het praktijkdeel van de visles zijn vrijwilligers nodig om de kinderen te begeleiden bij het vissen en toe te zien op de veiligheid aan de waterkant. Hulp van ouders is daarbij welkom!
618 vislessen op basisscholen in 2019!

Vorig jaar heeft Sportvisserij Nederland in samenwerking met hengelsportfederaties en -verenigingen 618 vislessen gegeven. Dankzij de inzet van honderd VISmeesters en een veelvoud aan vrijwilligers hebben 14.000 kinderen kennis opgedaan over de onderwaterwereld èn dichtbij school een paar uur heerlijk kunnen vissen.