Leerlingen

Bij een visles leert een echte vismeester je van alles over vis en vissen en ga je ’ook nog eens met de hele klas naar de waterkant. Een visles is helemaal gratis en alle materialen die nodig zijn neemt de vismeester zelf mee. Elke leerling krijgt bovendien na afloop een goodiebag!
Verenigingen

Bij een visles op school geeft een Vismeester een biologieles over de onderwaterwereld en wordt er aansluitend gevist in een water vlakbij school. Bij deze visexcursie zijn vrijwilligers nodig om de kinderen te begeleiden bij het vissen en toe te zien op de veiligheid aan de waterkant.
Pers

Ieder jaar worden vislessen georganiseerd op honderden scholen in Nederland. Het vislesprogramma bestaat uit een uur biologie en twee uur visexcursie, waarbij wordt gevist in een water dichtbij school. De visles is gericht op groep 7 en 8 van de basisschool en de eerste klassen van het voortgezet speciaal onderwijs.
Vismeesters

Sportvisserij Nederland leidt vrijwilligers van aangesloten hengelsportverenigingen op tot Viscoach en vervolgens Vismeesters. De Cursus VISmeester wordt als vervolgcursus op de Cursus VIScoach georganiseerd.