Winkelwagen
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Verenigingen

Bij een visles op school geeft een Vismeester een biologieles over de onderwaterwereld en wordt er aansluitend gevist in een water vlakbij school. Bij deze visexcursie zijn vrijwilligers nodig om de kinderen te begeleiden bij het vissen en toe te zien op de veiligheid aan de waterkant.

We vragen bij de visles standaard hulp van ouders, maar we zien het liefst natuurlijk vrijwilligers van de lokale hengelsportvereniging aan de waterkant. Alleen met voldoende vrijwilligers aan het water kan een visles doorgaan!

Zorg dat je als begeleider een half uur voor de kinderen aan de waterkant arriveert. Enkele aandachtspunten zijn goed om van tevoren door te nemen. Je kunt deze aandachtspunten hier bekijken en eventueel uitprinten en meenemen naar de waterkant.

Vervolg na de visles: korte cursus 'Vissen voor kids'

Veel kinderen zijn na een visles enthousiast geworden en willen vaker vissen. Om dit op een goede manier mogelijk te maken kun je als hengelsportvereniging een korte vervolgcursus organiseren. Deze vervolgactiviteit kan volledig worden ondersteund door Sportvisserij Nederland. Er is een kant-en-klare cursus beschikbaar die vrijwilligers kunnen geven, waarbij alle deelnemende kinderen bovendien een gratis hengel en vistuigje krijgen!

Download hier de cursus 'Leer vissen met de vaste hengel'.

Gratis online jeugdvergunning

Verenigingen kunnen naast het aanbieden van de vervolgcursus meer stappen nemen om de jeugd te enthousiasmeren. Een belangrijke stap is het aanbieden van een gratis online jeugdvergunning voor het vissen in de eigen woonomgeving met één hengel en een beperkt aantal aassoorten. In dit infoblad is daar meer over te lezen.

Vragen?

Voor vragen over helpen bij een visles, de vervolgstappen en het aanvragen van gratis hengelmateriaal voor deze cursus kun je contact opnemen met Gerwin Gerlach van Sportvisserij Nederland via 030-6058400 of dit e-mailadres.

Divide