Flinke toename aanvragen VISlessen

De VISlessen op school zijn dit jaar weer enorm in trek. Na een paar rustige jaren door corona hebben de docenten het Vissenschool programma opnieuw omarmd en blijven de aanvragen binnenstromen. Niet zo gek natuurlijk, want het is voor de leerlingen erg leuk en leerzaam om over de onderwaterwereld te leren en vervolgens een paar uurtjes te vissen in een water dicht bij school!

Op de laatste dag van mei is het aantal geplande VISlessen gelijk aan het aantal lessen dat in heel 2022 is gegeven, dus naar verwachting gaan we de cijfers van vorig jaar sterk verbeteren. Het streven is om dit jaar minimaal 10.000 kinderen te bereiken en alles wijst erop dat we dat aantal zeker halen. Dat is mogelijk dankzij de inzet van veel VISmeesters, VIScoaches en overige vrijwilligers die namens hun hengelsportvereniging of federatie de lessen verzorgen.

Dankzij opgeleide vrijwilligers

Om aan de toenemende vraag naar VISlessen te kunnen voldoen zijn dit voorjaar weer veel vrijwilligers opgeleid via de cursus VIScoach en VISmeester van Sportvisserij Nederland. Ook dit najaar worden deze cursussen weer door heel Nederland gegeven. Overweeg je om een steentje bij te dragen aan de VISlessen of mee te helpen bij de jeugdactiviteiten van je eigen vereniging? Lees dan de informatie over de jeugdcursussen op de onderstaande pagina’s.

Meer informatie over de cursus VIScoach
Meer informatie over de cursus VISmeester

Veel publiciteit door persberichten

Voorafgaand aan elke VISles wordt een persbericht verzonden naar verschillende media in de buurt van de geplande activiteit. Deze standaard berichten worden goed opgepakt en vaak volgt er een leuk artikel in een digitale of papieren krant. Regelmatig komen een journalist en fotograaf langs om aan de waterkant een reportage te maken. Voor hengelsportverenigingen levert dit positieve publiciteit op! Bekijk wat voorbeelden door op de links hieronder te klikken. Meer informatie over de VISlessen is te vinden op onze website Vissenschool.nl